понеділок, 3 квітня 2017 р.

 Учень - це не посудина, яку потрібно наповнити,
а факел, який треба запалити,
 а запалити факел може лише той, хто сам горить.
Плутарх
             Гаврон Р.Р.  має повну вищу освіту за спеціальністю «вчитель української мови та літератури»,  працює у Гусаківському НВК  з  2007   року. Педагогічний стаж 28 роки, з  на посаді  заступника директора з виховної роботи з 2014 року.
Усе із чогось починається: школа – із порога, урок – із дзвінка, а виховання учня – із батьків та педагогів.
Упродовж порівняно невеликого проміжку часу сталося багато політичних, економічних, соціальних змін у житті країни, відповідно змінилося й середовище, у якому ми проживаємо, у якому здійснюється складні процеси – передачі – засвоєння – творення позитивного соціального досвіду людства, змінився вчитель (хоч сам це не завжди це усвідомлює), змінився (що для вчителя найважливіше) сам учень. Учителі, психологи, соціальні працівники відзначають, що діти не такі, як раніше. Вони грають в інші ігри, дивляться інші телепередачі, інакше спілкуються, по-іншому складаються їхні стосунки з батьками та ровесниками.
Інформативне поле, в якому сьогодні здійснюється соціалізація дитини, нерідко виявляється суворим та агресивним. Відсутність цензури засобів масової інформації та комунікації уможливили маніпулювання потребами особистості з комерційною метою, заради зиску. Діти і молодь, які ще не всигли ознайомитися з істинними культурними цінностями людства, натомість занурюються в інформаційний простір безкультур’я.
То яке ж виховання нам потрібне? «Школа лише тоді осередок виховання, коли вона стала для дитини вогнищем радісного, цікавого життя, що кличе до знань, науки, відкриття нового і незвіданого» - писав В.О. Сухомлинський.
Секрет такої школи простий – у що вкладаєш, те й проростає добром, для кого багато зробив, того й любиш. Саме так і намагаюся працювати, через добро і любов створювати гармонію в трикутнику «школа – діти – батьки».
З метою реалізації виховної проблеми школи «Впровадження елементів інноваційних технологій навчання і виховання дітей в практику роботи класного керівника»  ставить  перед собою завдання - спрямовувати зусилля на виховання особистісті, яка б:
- віддано любила свій народ, свою Батьківщину, рідний край;
- з повагою ставилась до символів держави;
- знала і вивчала історію України, традиції, звичаї народу;
- добре володіла основами наук;
- удосконалювала свою особистість, розвивала позитивні якості, творила добро заради добра і була безкорисливою;
- з любов’ю і повагою ставилась до батьків;
- оберігала природу, турбувалась про неї, примножувала її;
- сповідувала здоровий спосіб життя.
За участю заступника директора з виховної роботи  у навчальному закладі створена власна система виховної робота,  у визначенні змісту якої педагоги керуються Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законом України про освіту. Виховна діяльність здійснюється відповідно до основних завдань, спрямованих на:
- виховання громадянина України;
- формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
- виховання любові до праці, почуття дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;
- формування засад здорового способу життя;
- виховання любові до природи, вироблення навиків екологічної культури;
- виховання поваги до вчителів, старших, батьків;
- формування згуртованого та працездатного учнівського колективу.
Виховна діяльність у закладі повністю відповідає Концепції національного та патріотичного виховання, Державній національній програмі ”Освіта” (розділ „Основні шляхи реформування виховання”), програмі «Основні орієнтири виховання» і має на меті виховання високої моралі в підростаючого покоління, формування в молоді особистісних рис громадян української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо – естетичної, трудової, екологічної культури, формування гармонійної, всебічно розвиненої особистості.
За структурою виховна робота в школі ділиться на чотири групи:
- діяльність адміністрації, що визначає такі функції:
організаційні (створення та підтримка життєдіяльності системи виховання, цілісності виховного процесу в школі);
контролюючі (контроль усіх ланок виховного процесу); 
методичні (проведення методичної роботи в школі з педагогічними працівниками);
координуючі (взаємодія школи, сім’ї, громадськості);
- діяльність соціально – педагогічної служби школи, до якої входять соціальний педагог, практичний психолог, педагог-організатор, бібліотекар;
- робота класних керівників, головне завдання яких – створення умов для розвитку особистості учня. Досягається це організацією та проведенням виховної роботи з класним колективом та діяльністю в соціумі.
Робота класних керівників з класними колективами повністю підпорядкована виховній проблемі  навчального закладу. У своїй роботі  вони охопили всі напрямки виховної роботи. Кожен із них  має свою самоосвітню тему, якій і підпорядковує виховну роботу з класом. Власні напрацювання педагоги систематизовують в папки класного керівника. У кабінеті заступника директора з виховної  роботи створено куточок «З досвіду роботи класного керівника»  , в якому відображена вся  робота з класними керівниками.
Поглибленню методичної підготовки педагогів, впровадженню нових виховних технологій сприяють робота МО класних керівників, психолого-педагогічної служби ,  організація самоосвіти членів педагогічного колективу.
План виховної роботи складено за тематичними декадами та тематичними тижнями, що дає змогу повно і цілеспрямовано реалізувати поставлені цілі і завдання. При складанні річного плану роботи з метою реалізації потреб та інтересів дітей обов’язково вивчаються і враховуються пропозиції школярів і батьків. Планом передбачено створення учням умов для залучення їх до різних видів діяльності та вибору форм роботи.
Рома Романівна - творчо  працюючий педагог, який володіє  інноваційними  виховними  методиками й технологіями, активно їх використовує та поширює у професійному середовищі,  володіє широким спектром стратегій виховання,  вміє продумувати  оригінальні, інноваційні ідеї, сприяє застосуванню у виховній роботі  нестандартних форм роботи з учнівським колективом: анкетування, бесіди за круглим столом, тести, диспути, зустрічі з талановитими і цікавими людьми нашого краю , традиційні народні і шкільні свята, виставки творчих робіт, ігри, конкурси, концерти тощо.  Так, обов’язковим у її роботі є проведення Шевченківського тижня, свята осені, Дня  писемності та мови , Дня  пам’яті жертв голодомору.
Особливістю діяльності заступника директора з виховної роботи  є педагогічний оптимізм, проектування цілей навчання, прогнозування шляхів становлення майбутнього молодого покоління, конструювання методичних підходів і здатність передбачати можливі результати, організаторські та комунікативні здібності. Як особистість має великий  духовний вплив на педагогічний і учнівський колектив.
У проектуванні та плануванні виховної роботи Романія Романівна   включає завдання, практична реалізація яких спрямована на формування особистісних рис  людини, що включають в себе національну свідомість, розвиток духовності, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, економічну культуру. Уміло організовує  участь  школярів у загальнодержавних акціях, конкурсах різних рівнів. У  2015/2016 н. р.  підготувала команду учнів для участі в  обласному сходженні на гору Високий Верх, яке присвячене 200-літтю від дня народження І.Франка, де школярі  посіли І місце.
Здійснює постійний контроль за організацією виховного  процесу в школі та на високому рівні організовує методичну роботу, забезпечує координацію роботи  методичного об’єднання класних керівників, ради профілактики правопорушень, учнівського самоврядування.  Узагальнює та впроваджує у навчально – виховний процес школи передовий педагогічний досвід класних керівників. Постійно вносить пропозиції щодо  удосконалення виховного процесу  в школі з використанням сучасних інноваційних освітніх та інформаційно – комунікативних технологій, можливостей Інтернету. Систематично поповнює сайт школи заходами, які  проводить.
Гаврон Р.Р. успішно розв’язує  оперативні завдання: планує виховну роботу, здійснює  контроль за якістю виховного процесу, забезпечує належне виконання класними керівниками покладених на них обов’язків. Під її керівництвом  ведеться відповідна  профорієнтаційна робота з учнями (організація  зустрічей з представниками професій, викладачами вузів, створення учнівських проектів про професії батьків), проводяться  тематичні тижні , організовуються екскурсії : у Нагуєвичі- батьківщину І.Я.Франка, музеї Львівщини.
Завжди об’єктивно, доброзичливо оцінює працю вчителів, намагається максимально використати різноманітні форми і методи заохочення, стимулювання особливо цікавих починань педагогів школи.
    Значна увага приділяє  національній та громадянській спрямованості у виховній роботі та її результативності. Реалізовуючи виховну мету «Впровадження елементів інноваційних технологій навчання і виховання дітей в практику роботи класного керівника»,  класні керівники у своїй роботі використовують  різноманітні за формою та змістом заходи, які були спрямовані на формування згуртованого шкільного колективу та досягнення поставлених завдань.
Особлива увага в школі приділяється превентивному вихованню учнів, роботі з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах. У школі розроблена система роботи з даного питання.
Протягом багатьох років діє система патріотичного виховання, спрямована на формування в учнівської молоді почуття патріотизму та самосвідомості, розвитку в учнів почуття громадянської відповідальності, виховання любові до рідного краю, поваги до історичної та культурної спадщини свого народу. До неї включено:
   - висвітлення питання патріотичного виховання на нараді при директору та шкільному методоб’єднанню класних керівників;
- діяльність музею народознавства, куточка пам’яті Героям Небесної Сотні;
- пошуково-дослідницька діяльність:
- участь у районних заходах;
- волонтерська робота, допомога воїнам АТО;
- відзначення пам’ятних дат:
-  проведення тематичних виховних заходів, класних годин, святкових концертів;
-  проектна діяльність тощо.
Навчальний заклад тісно співпрацює із спілкою ліцейних шкіл м. Тарнова (Польща). Міжнародна співпраця сприяє обміну досвідом, методами навчання та новітніми сучасними технологіями. Співпраця із Спілкою Ліцейних шкіл м. Тарнова охоплює різні сфери педагогічної та виховної діяльності, а саме:
  • розширення та поглиблення знань з історії, культури українського та польського народів; -
  • організація спільних позаурочних заходів та спортивних змагань; -
  • взаємообмін поглядами та досвідом з питань дидактики та виховання;
  • проведення профорієнтаційної роботи серед молоді;
  • вивчення та узагальнення - передового досвіду -двох навчальних закладів.
З метою національно-патріотичного виховання школярів проведено такі заходи: „В нас єдина мета – Україна свята, нездоланна ніким і ніколи”,  «Ніхто не забутий, ніщо не забуте», урок-реквієм «Пам’ять народу не убієнна». Проведено районні заходи  до Дня Гідності і Свободи «Україна потрібна нам більше ніж життя» (2016р), вшанування пам’яті  Героїв Небесної Сотні «Небесна Сотня білих журавлів» (2015 р.) .  Організовує свята-зустрічі із воїнами АТО. Під її керівництвом учні допомагають волонтерам збирати продукти та речі для воїнів АТО. Школярі взяли участь у акції «Миколаєм може стати кожен» та зібрали іграшки та цукерки для сиротинця у м. Щастя Луганської області ( 2016 р.)Протягом кількох років учні беруть участь в районній військово-патріотичній грі Джура (Сокіл).
Значну роль у патріотичному вихованні підростаючого покоління бере шкільна бібліотека. Бібліотекар школи Пакліковська О.П. постійно готує тематичні виставки, проводить заходи, стимулює пізнавальну та читацьку активність школярів, її вихованці беруть активну участь у проведенні шкільних заходів, зокрема конкурсу читців поезій патріотичної тематики.
      Багато уваги в школі приділяється духовно-моральному вихованню учнів. Щорічно з настоятелями церков с. Гусакова, Народним домом проводить спільні заходи:  вечори-пам’яті Голодомору 1932-1933 років в Україні, героїв Крут, фестиваль духовної пісні.
Значна роль відводиться спортивно-масовій роботі, пропагуванню здорового способу життя. Традиційним стало у школі проведення тижня фізкультури і спорту, під час якого проводиться ряд різноманітних спортивних змагань, конкурсів та заходів, спрямованих на пропаганду здорового способу життя. Так за останні 3 роки учні закладу виборювали першість в ряді районних  та обласних спортивних змагань, а саме: зайняли 3 призові місця з баскетболу, 2- стріт-болу, міні-футболу тощо.
Належна  увага в школі приділяється профілактиці техніки безпеки життєдіяльності учнів. Протягом навчального року у школі проводиться 4 тижні безпеки життєдіяльності: 2 тижні безпеки руху, тиждень протипожежної безпеки, тиждень надзвичайних ситуацій. У рамках тижнів проведено різнопланові заходи, спрямовані на профілактику техніки безпеки учнів.
Екологічне виховання дітей та молоді передбачає формування в них екологічної культури, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за національне багатство, основу життя на Землі. Залученню школярів до активної екологічної діяльності сприяють тижні безпеки в довкіллі, участь у акції „Чисте село”, Дні довкілля.
У закладі успішно працює самоврядування. Розвиток форм самоврядування учнів знаходиться в прямій залежності від розвитку різних видів позакласної роботи в школі, від змісту діяльності й завдань кожного конкретного колективу. Члени учнівського самоврядування беруть активну участь у районних  та шкільних заходах.
Велику увагу приділяє організації роботи школи з обдарованими учнями. У школі розроблено програму «Обдарована дитина». Як наслідок, учениця школи успішно захистила свою роботу у МАН (керівник Гаврон Р.Р., 2014 р.).
Романії Романівні  притаманні  доброзичливість, об’єктивність, уміння  створити  позитивний мікроклімат в учительському та учнівському колективах. З розумінням  ставиться до колег, намагається розібратися в їх проблемах, вчасно надати допомогу, підтримати, уникнути можливого конфлікту.
Одним із напрямів діяльності класних керівників, дирекції школи є робота з батьками. Виховуючи учня, педагоги впливають на виховний потенціал родини. Тому класні керівники й займаються вивченням атмосфери сім’ї дитини, проводять батьківські збори, консультації, бесіди; організовують спільне проведення дозвілля дітей і батьків. У школі функціонує „Батьківський куточок ”, який містить корисні методичні поради- рекомендації для батьків. Психолог школи, соціальний педагог проводить із батьками різноманітні тестування та опитування, надають консультації та поради.
Слід відмітити ефективність роботи з педагогізації батьків: по класах активно працюють батьківські комітети, налагоджено індивідуальну роботу з батьками важковиховуваних підлітків; ведеться посилена робота із дітьми усіх соціальних категорій.
Укладено графік проведення та тематику батьківських зборів по класах та школі, хід проведення зборів фіксується у протоколах.
Шкільний учнівський колектив згуртований, переживає  за честь школи, більшість  вихованців НВК відзначаються громадянською активністю, старанністю у виконанні своїх обов’язків, сформованістю почуття обов’язку, працелюбності.
Педагогічний колектив проводить системну роботу щодо дотримання учнями законодавства, моральних та етичних норм; систематичного та глибокого оволодіння знаннями, практичними навичками, підвищення загального культурного рівня. Для цього створені куточки «Загальні правила поведінки у школі», «Шлях до знань», «Умій поводитись».Учні дотримуються Статуту та Правил внутрішнього розпорядку навчального закладу.
У навчальному закладі протягом останніх років вироблена система роботи щодо соціальних гарантій дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей. На кожну дитину даної категорії заведено соціальний паспорт, в якому зазначено інформацію про дитину, її метричні дані, відомості про батьків (опікуна), довідку про матеріальний стан, акти обстеження тощо. Двічі на рік шкільна комісія у складі заступника директора з виховної роботи, шкільного психолога, соціального педагога, класного керівника відвідує таких дітей вдома, складає акти  обстеження дитини-сироти (багатодітної чи малозабезпеченої сім’ї), пише характеристики. Відповідно до цього визначається план заходів з соціальної підтримки та подається звіт про надану допомогу чи виконану роботу.
Значна увага  приділяє роботі з обдарованою молоддю. Вихованці закладу є:
  • переможцями районного фестивалю-конкурсу « І слово , і пісня, матусю, тобі»  та лауреатами обласного (2014/2015 н. р., 2015/2016 н. р..),  
  • фестивалю мистецтв «Сурми Звитяги» - ІІІ місце (2014, 2015 рр.),
фестивалю-конкурсу мистецтв для дітей та юнацтва «Різдвяні канікули»- ІІІ  місце (2014),
  • обласного  творчо-мистецького  конкурсу  співаної поезії «Пісенна Франкова криниця» - ІІ місце ( 2016р.).
   Гаврон Р.Р. - людина творча, ерудована, самокритична і по-розумному вимоглива, що сприяє  формуванню  свідомої дисципліни, чіткості  та злагодженості  роботи всього педагогічного колективу. Згуртувала учнівський колектив, вміло організовує дозвілля школярів, веде тісну співпрацю з педагогічним колективом, з батьками, бібліотекою, залучає учнів школи  до участі в масових заходах. Організовує  просвітницьку роботу серед батьків , залучає їх до проведення спільних заходів.
      Романія Романівна  постійно працює над удосконаленням  власної  інформаційної компетентності,  застосовує  сучасні інформаційно-комунікаційні  технології у практичній  педагогічній діяльності. Встановлює  і підтримує  зв’язки школи із закладами  позашкільної  освіти дітей, іншими  організаціями  для спільної  діяльності з питань  позашкільного  виховання.    
        Бере активну участь у роботі постійно діючого семінару заступників директорів шкіл з виховної  роботи методичного кабінету відділу освіти Мостиської РДА.  Поширює досвід з методичної роботи серед заступників району. Створила власний  блог (romagav8@gmail.com)
  Дотримується  етичних норм поведінки,  які відповідають громадянському  статусу  педагога, в школі, побуті, в громадських місцях.
    Постійно вдосконалює педагогічну майстерність, загальну культуру,підвищує фаховий і кваліфікаційний рівень
   Бере активну  участь  у громадському житті села.

  Користується авторитетом серед учнів, батьків, працівників школи, громадськості.

Немає коментарів:

Дописати коментар